torsdag den 11. marts 2010

Langhåret rød Skotsk Højlandskvæg kalv

En lang sætning for at forklare at jeg var i Aalborg i går og på min vej nappede et billede af en kalv - en langhåret rød skotsk højlandskvæg kalv :)
Ved Aalborg lufthavn står der en flok af disse køer og jeg har stoppet der før og nappet et par billeder. I dag var der så familieforøgelse. Og den lille fyr så da sød ud. Jeg selv var på vej til et smertekursus jeg følger for os "dovne og indbildsk syge" med kroniske smerter. Jeg kom muligvis lidt for sent - men det er jo øjeblikket der tæller. Jeg har altid mit kamera med - og gerne stativ - når jeg kører en længere tur, eller blot en tur jeg ved jeg muligvis kan passere noget spændende og/eller nyt.
Ikke at en ko er hverken spændende eller ny - men det var den lille fyr jo. Eller er det en pige kalv? Og i så fald har den så et navn. Kalvhoppe? Halvkoppe? Ord er i bund og grund sjove - og da især de danske - specielt danske talord. Hvorfor hedder det halvfems - for hvad er så en hel fems - er det 180? Og hvorfor siger vi ikke tal som de kloge svenskere og nordmænd (og englændere og tyskere) og nævner 10'erne først. Altså 2-ti-én, 3-ti-4, og lignende. Dét er der da mere logik i ikke sandt?

Ingen kommentarer:

Send en kommentar