tirsdag den 27. april 2010

Band med fokuspunkt bagerst...

Inspireret af "den lille fotograf" og et billed han fremviste af et band han havde fotograferet, synes jeg lige at jeg ville vise et af mine billeder med samme opsætning. Ønsket var for ham, som for mig da jeg tog mine billeder, at ikke alle bandmedlemmer skulle stå i fokus. I stedet ville jeg have medlemmer uskarpe i forgrunden i modsætning til normaliteten, hvor de uskarpe ville være placeret bagerst i billedet. Du kan se min inspiration til dette indlæg her: http://www.marcobjensen.dk/denlillefotograf/2010/04/21/billedgennemgang/

Mit billede var af bandet Artificial Brothers samt Wonder Rubber Star, hvor de skulle bruge billedmateriale til koncertposters og generel reklame. Det er de to frontfigurere i hvert band der står forrest og ude af fokus. Der var mange andre opsætninger/kompositioner den dag, men dette var altså med tema som beskrevet i Titel :)

Nedenstående billede af et andet band er måske en smule mindre tydelig i stilen, men alligevel er miderste person, som er bandets forsanger, i fokus - og ikke de andre.
Er behandlet lidt til den blå side - det er jo blues de spiller :)

Ingen kommentarer:

Send en kommentar