søndag den 28. februar 2010

I røg og damp - med e-cigaretten

Ja, der kan laves rigeligt med røg, som så faktisk er damp, når man ryger på en e-cigaret. Til forskel fra almindelig cigaretter er denne ikke sundhedsfarlig/skadelig. E-cigaret består af et batteri med monteret og udskiftelig "refill" hvori der gemmer sig eventuel nikotin, og ellers damp-del samt valgfri smag. E-cigaretten er udformet som en almindelig cigaret, og man ryger på den som en almindelig cigaret, hvor der dannes damp der indhaleres og udåndens. Fornemmelsen er "real", men skaden ikke til stede. Man kan få sin nikotin afhængighed dækket, men niokotinen i sig selv er ikke skadelig. På trods af nikotinen, som jeg endnu har valgt at bruge, finder jeg mig selv ryge mindre og mindre, og da slet ikke almindelige cigaretter (nu siden oktober). Så e-cigaretten kan fungere som et alternativ til (og ryges indendøre) eller erstatning af alm. cigaretter og kan være hjælp til at rygestop. Valget er dit.
Du kan læse meget mere på dette sted http://nycigaret.dk/shop/frontpage.html

7 kommentarer:

  1. Det er sq bare så godt gået - dejlig for dig. Rygestop her pr. 1. april, så måske jeg skulle få bestilt sådan en cigaret.. Men denne gang er det ALVOR.. :-)

    Hilsen Annie

    SvarSlet
  2. Hej Annie - tak fordi du kikkede forbi, og fordi du tog dig tid til at lægge en besked. Det er dejligt.
    Jeg kan desværre ikke tage æren for at være nået stadiet tæt på rygestop. Det kan kun el-smøgen :) Det har aldrig været min intention at stoppe med at ryge. Det er bare helt automatisk gået den vej...
    Ja, jeg vil anbefale dig at få en sådan e-cigaret. held ogf lykke med dit rygestop.

    SvarSlet
  3. Er det dig på billedet?

    SvarSlet
  4. Yes, det er mig på billedet, med en e-cigaret :)

    SvarSlet
  5. Tak skal du have Morten. Der er en ting jeg ikke helt forstår (- som om der kun er en...)
    Når jeg kigger på den hjemmeside, så ligner det at de ikke sælger dem med nikotin pt. pga. den sag der kører. Er det korrekt opfattet? Og hvis, hvor får du så dine refil m. nikotin?
    God weekend til Jer.

    SvarSlet
  6. Hej "anonym" :)
    Det er rigtigt at de p.t. ikke kan sælge nikotin refills fordi det ikke er lovligt i DK. Jeg købte et lager i oktober hvor det åbenbart stadigvæk kunne lade sig gøre, men skal snart have købt nye - og der er jeg i samme båd som du. Men tror det løser sig meget snart. Måske det kan bestilles fra adresse i udlandet. Hold øje med sitet, evt. min blog, og evt. tilmeld dig deres nyhedsbrev.
    God weekend.

    SvarSlet
  7. Annie Douglas Andersen21. marts 2010 kl. 22.53

    Okay, så havde jeg ikke misforstået det :-) og mht. "anonym", må se om jeg kan finde ud af at oprette mig :-) Men mon ikk du ved, hvem der spørger..

    Mvh. ANNIE

    SvarSlet